جانشین قرارگاه منطقه‌ای حضرت سیدالشهدا(ع) گفت: سردار شهید احمد کاظمی دارای هوش و ذکاوت خاص و از قدرت تشکیلاتی زیادی برخوردار بود و در تشکیل یگان‌های جنگ با هوشیاری عمل می‌کرد.

سردار اصغر عرب‌پور در گفت‌وگو با ایسنا درباره شخصیت شهید احمد کاظمی، اظهار کرد: سردار کاظمی جزء معدود فرماندهانی بودند که در دوران دفاع مقدس به شهادت نرسیدند و در طول جنگ تحمیلی، لشکر ۸ نجف اشرف را پایه‌گذاری و قبل از جنگ هم در کردستان خدمات زیادی به انقلاب اسلامی کردند.

وی افزود: سردار شهید احمد کاظمی دارای هوش و ذکاوت خاص و از قدرت تشکیلاتی زیادی برخوردار بود و در تشکیل یگان‌های جنگ با هوشیاری عمل می‌کرد و لشکر نجف اشرف را شکل دادند و در بیشتر عملیات‌های دفاع مقدس، لشکر نجف به فرماندهی سردار کاظمی نقش مهمی را ایفا کرد و در فتح خرمشهر نخستین کسی که وارد خرمشهر شد، شهید کاظمی بود و مکالمه بی‌سیمی ایشان را همه مردم در زمان فتح خرمشهر به یاد دارند.

جانشین قرارگاه منطقه‌ای حضرت سیدالشهدا(ع) در استان‌های اصفهان، یزد و چهارمحال و بختیاری، گفت: بعد از جنگ سردار کاظمی همزمان با فرماندهی لشکر ۸ نجف اشرف، فرماندهی قرارگاه حمزه در شمال غرب را نیز بر عهده داشت. در آن زمان جاده‌های شمال غرب کشور امنیت نداشت و ضدانقلاب جاده‌ها را نا امن می‌کرد که سردار کاظمی با درایت، امنیت این جاده‌ها و خطوط مرزی را تأمین کردند و در تعقیب اشرار وارد عراق شدند و مقر «اشرف» متعلق به منافقین را مورد حمله قرار داد.

عرب‌پور تصریح کرد: بعد از اینکه امنیت در داخل کشور برقرار شد شهید کاظمی با تلاش‌هایی که انجام دادند سبب شدند مقر منافقین در عراق تعطیل شود. سپس به هوافضای سپاه پاسداران رفتند و در سال‌های پایانی قبل از شهادت فرماندهی نیروی زمینی سپاه پاسداران را بر عهده داشتند که سرانجام در سانحه هوایی به شهادت رسیدند.

وی خاطرنشان کرد: شهید احمد کاظمی فرماندهی جزءنگر و کل‌نگر بود و سفارش‌هایی که امروز رهبری به مسئولان دارند که به مردم مجاهدانه خدمت کنید سردار کاظمی این خصوصیت را داشت و همیشه در کنار مردم بود و نقش زیادی در آمادگی نیروهای مسلح و تجهیز این نیروها داشت.

سردار احمد کاظمی در ۱۹ دی سال ۱۳۸۴ در سانحه هوایی سقوط هواپیمای داسو فالکن ۲۰ در نزدیکی ارومیه به شهادت رسید

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.