به گزارش سایت شهید کاظمی و به نقل از خبرنگار صاحب نیوز، حجت‌الاسلام و المسلمین سید حسین مومنی عصر امروز در مراسم گرامیداشت بیست و هشتمین سالگرد شهادت فرمانده عاشورایی لشکر ۱۴ امام حسین (ع) شهید حاج حسین خرازی و شهدای عملیات کربلای ۴ و ۵ با بیان این مطلب افزود: حمایت و پشتیبانی از ولایت سیره سیاسی شهدا است. دشمن ولایت فقیه را هدف گرفته است، سیره سیاسی شهدا باید تبیین شود.

DSC_0061

وی با بیان اینکه مردم ما می‌فهمند و شعورشان بالا است و از بلوغ فوق العاده‌ای برخوردار هستند، اظهار داشت: بر طبق گفته‌های امام راحل، داشتم داشتم مهم نیست، میزان حال افراد است. متاسفانه برخی از مسئولین که سمت اجرایی دارند اکنون به ولایت نیش می‌زنند و این نیش، تیشه به انقلاب می‌زند، ولی جواب آنها را شهدا خواهند داد.

حجت الاسلام مومنی با بیان اینکه برخی از درک، شعور و فهم شهید و شهادت عاجزند، تصریح کرد: مقام شهادت، مقام تاسف نیست، مقام حسرت و غبطه است.
وی بیان کرد: افرادی که از قافله شهادت عقب افتاده‌اند، نسبت به مقام شهادت غبطه می‌خورند و انگشت حسرت بر دهان می گیرند.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به روایات و آیات قرآن شریفه تصریح کرد: بندگی، غایت و نهایتی است که از سلوک شهادت نصیب انسان می‌شود.
وی به آیات ۴ تا ۶ سوره محمد(ص) و آیه ۱۱۱ سوره توبه اشاره کرد و افزود: آیات متعدد قرآن کریم چون ۱۵۷ و ۱۵۸‌، ۱۷۷ و ۱۶۹ آل عمران بر ارج و قرب مقام شهادت اشاره کرده است و شهیدان را انسانی‌هایی بیان می‌کند که با خداوند معامله کرده‌اند.

حجت الاسلام مومنی با بیان اینکه از رهگذر شهادت، مردم به عبودیت و بندگی خداوند می‌رسند، اذعان داشت: عبودیت یعنی تمام سرمایه‌های مالی و جانی خود را در راه خداوند نثار کنی و دم بر نیاوری.

وی از برخی رسانه‌های مکتوب گلایه کرد و ادامه داد: برخی رسانه ها سخنانی گزاف و دور از ذهن با موضوع مقام شهادت و عاشورا می‌نویسند و قطعا اینها از درک، شعور و فهم شهید و شهادت عاجزند،

حجت الاسلام مومنی با اشاره به اینکه شهیدان با دل در راه خدا بودند، تاکید کرد: ترویج و تبیین سیره اخلاقی، عبادی و البته سیاسی شهدا در جامعه امروز برای نسل جوان ضروری است.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه شهدا عارف الی الله بودند و هرگز براثر احساسات قدمی برنداشته‌اند، ادامه داد: سیره سیاسی شهدا این است که متوجه باشیم شهدا از ما چه چیزی انتظار دارند و وظیفه امروز ما در قبال شهدا چیست؟!.

1 پاسخ
  1. به جرم عشق
    به جرم عشق گفته:

    نامه سرگشاده به سردار سلیمانی

    به مناسبت شهادت حاج حسین خرازی
    و بیان خاطرات تحلیلی این سردار عزیز از شهید احمد کاظمی
    شاید حرف دل و دغدغه شما هم باشد..

    پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.