سایت اختصاصی شهید کاظمی به بهانه عیدالله اکبر ، عید سعید غدیر خم لوح اهدایی از طرف سردار شهید احمد کاظمی به سردار شهید حاج حسن طهرانی مقدم را منتشر کرد.13921018192226151877204

این لوح در زمان مسئولیت فرماندهی نیروی هوایی شهید کاظمی به همرزم و همسنگرش در یگان موشکی نیروی هوایی اهدا شده است .

152

در متن این لوح آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

الیوم اکملت لکم دینکم و اتممت علیکم نعمتی و رضیت لکم الاسلام دینا

در هجدهم ذی الحجه آبشار رحمت آسای الهی آن چنان بر کویر تفتیدده حجاز باریدن گرفت که گلستان فلاح و سعادت انسان در غدیر خم به بار نشست .

و حبیب را ندا آمد که رأیت بلند ولایت را بر سپهر نبوت برافراز

آری غدیر تجلی گاه گلواژه نور علی نور است . آن هنگام که علی علیه السلام این آیت الهی بر ید بیضای رسول الله (ص) قرار گرفت و نور ولایت از فراز هستی بر قلوب شیفته عشاق تابیدن گرفت.

اشک شوق و محبت به شکرانه سیادت و سروری بر دیدگان جاری و طنین دلنشین مبارک باد , عالم ملک و ملکوت را متحیر ساخت.

برادر ارجمند سردار سرتیپ پاسدار حسن مقدم

افتخار دارم بهترین تبریکات و تهنیت خود را به مناسبت فرا رسیدن اعیاد بزرگ و با سعادت قربان و غدیر خم سالروز جشن فرخنده شیفتگان امامت و ولایت حضورتان تقدیم کنم.

امید است با استعانت از درگاه خداوند لیاقت پاسداری از کران میراث غدیر ، نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران که سیمای حکومت علوی است به ما عطا فرماید و توفیق قدرشناسی از نعمت ولایت به همه ما ارزانی فرماید. (ان شاالله)

فرمانده نیروی هوایی سپاه پاسدارن انقلاب اسلامی

سرتیپ پاسدار احمد کاظمی

سردرا شهید حاج احمد کاظمی در سال 79 با حکم فرمانده معظم کل قوا به فرماندهی نیروی هوایی منصوب شد و در طول این مدت نیروی هوایی را از نظر سازمان ، ساختار و سازماندهی و سازمان موشکی ارتقا داد. وی پس از ‪ 5‬سال خدمت ارزنده در نیروی هوایی سپاه، در سال ‪ 1384‬حکم فرماندهی نیروی زمینی سپاه را از مقام معظم کل قوا دریافت کرد و طی سه ماه فعالیت شبانه‌روزی، بیش از ‪ 100‬سفر به تمامی‌یگان‌های نیروی زمینی داشت و وضعیت یگان‌های نیروی زمینی را از نزدیک بررسی کرد.در 19 دی ماه سال 1384 بود که همزمان با روز عرفه هواپیمای جت فالکن ایشان در منطقه امامزاده آیدینلو در نزدیکی شهر ارومیه سقوط کرد و 11 تن از فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از جمله سردار کاظمی به شهادت رسیدند.

سردار شهید حسن تهرانی مقدم از دوستان و همرزمان سردار شهید احمد کاظمی بود و این دو یار وفادار همیشه در عرصه‌های مبارزه چه در زمان جنگ تحمیلی و چه بعد از آن در داخل مرزهای جمهوری اسلامی با فعالیت‌ها و مبارزات بی نظیرشان خوش درخشیده‌‌اند. هر دو از سرداران شهیدی هستند که در جهادی بعد از هشت سال دفاع مقدس به شهادت رسیده‌اند. هر دو در سنگر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و در حین خدمت به نظام اسلامی به فیض شهادت نائل شدند. اما 6 سال طول کشید تا شهید تهرانی مقدم به همسنگر شهیدش ملحق شود. شهید حسن طهرانی مقدم که نخستین فرمانده توپخانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سال 1360 و بنیانگذار یگان موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سال 1362ش است که به پدر موشکی جمهوری اسلامی ایران مشهور شد. او در سال 1390 و در آزمایش موشک‌های بالستیک در پادگان شهید مدرسی ملارد به نزد یاران شهیدش شتافت.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *