تدابیر نظامی شهید حاج احمد کاظمی به روایت حاج قاسم سلیمانی 7

ادب و راز نگه داري احمد

 خصوصيت بعدي احمد شجاعت و جسارت او بود كه هر چند در جنگ عموميت داشت، لكن احمد در حد اعلاي آن قرار داشت. اما بعد از جنگ دو تا مشخصه احمد كه به نظر من اينها خيلي از مشخصه هاي معنوي احمد را رشد، دادند، يكي ادب احمد بود و ديگري راز نگهداري او بود. من خيلي كم در جمع ها مي ديدم كه كسي چنين خصلت هايي داشته باشد. براي فرمانده نظامي چنين خصلتي سخت است و اينكه مي گويم احمد خلاصه اي از امام بود واقعا اين طوري بود. حالا به آقا رشيد هم عرض كردم، فرماندهان ما در جنگ به ويژه آنها كه شهيد شدند، نفوذشان خيلي زياد بود، درجه هم نداشتند، هيچ كس هم نيامد بگويد كه من از احمد كاظمي يا از فلاني حمايت مي كنم.

شما نگاه بكنيد اگر حسين خرازي پيراهنش روي شلوار بود، 99 درصد از لشكر امام حسين(ع) پيراهنشان روي شلوارشان بود.تن صداي حسين، ذكر حسين، راه رفتن حسين را تقليد مي كردند، احمد هم همين طور. از اينها تقليد مي كردند. واقعا الگو و نمونه بودند و تاثير زيادي بر ديگران داشتند.

ادب احمد فوق العاده بود، اين ادب احمد به نظر من شاه كليد همه چيز بود و به خيلي چيزها رشد داد. نمونه اي از تواضع احمد اين بود كه در مراسم هاي مختلف مثلا در هفته جنگ كه فرماندهان را دعوت مي كنند يا يك روز ستاد كل دعوت مي كند. به جلسه اي، ترتيب چيدن صندلي ها به نسبت درجه و رتبه و جايگاه است و هر كس جاي مشخصي دارد. يكي از علت هايي كه من امنتناع داشتم از شركت در مراسم ها به خاطر اخلاق و برخورد متواضعانه ي احمد بود، يك معركه اي داشتيم در جايگاه، احمد همه را به هم مي ريخت و جابه جا مي كرد تا خودش آخر بايستند، امكان نداشت كه اين جوري نباشد. يك روز به آقا رحيم گفتم كه شما فكر مي كنيد كه ما به احمد خط مي دهيم؟ احمد را ما نمي شناسيم؟ احمدي كه در جنگ وقتي تصميم مي گرفت كه بگويد نه، همه مي گفتند حريف احمد نمي شويم آن وقت اين ادب احمد است؛مسافرت مي خواستيم برويم اگر سه تا ماشين بوديم، اينقدر مي ايستاد تا ماشين ها جلو بروند و او آخرين ماشين باشد. حتي در تردد، ادب او فوق العاده بود، شما بگرديد در بين دوستان احمد، كسي را پيدا نمي كنيد كه احمد بدگويي او را بگويد و غيبت كسي را بكند.اگر مخالفت داشت كوتاه يك چيزي مي گفت و زياد به اين موضوع نمي پرداخت. همه را بر خودش ترجيح مي داد.البته ممكن است كسي احمد كاظمي را در جنگ ديده باشد و از نزديك با او آشنا نباشد و بگويد احمد يك آدم لجبازي است، اما او اينجوري نبود و اين قضاوت صحيحي نيست.

و اما درباره راز نگهداري احمد. چند نفر ما مي دانيم كه در لشكر نجف كه بينانگذارش احمد كاظمي بود آمدند سخنراني كردند، گفتند احمد كاظمي اين است، احمد كاظمي آن است، چند نفرمان اينها را مي دانيم، چند نفرمان مي دانيم احمد به خاطر دفاع از ولايت همه سرمايه هايش را دچار مشكل كرد.چند نفرمان اين را مي دانيم؟ چند جا اين را گفت؟ و خيلي اتفاق هاي ديگر.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.