مصاحبه با مسئول موسسه شهید کاظمی درباره #شهید_محسن_حججی

با توجه به اخبار ضد و نقیضی که در خصوص تشییع شهید محسن حججی منتشر می شود و جهت آشنایی بیشتر با این شهید عزیز، مصاحبه ای با برادر #حمید_خلیلی مدیر #موسسه_شهید_کاظمی در این خصوص انجام دادیم.

 

برادر خلیلی با سلام بفرمایید فرایند تشخیص هویت شهید حججی چگونه بوده و علت تاخیر در اننقال پیکر شهید به وطن چیست؟

 

بنام خدا و با سلام، یک مرحله تشخیص هویت از طریق آزمایشات ژنتیک انجام شد، در مراحل اولیه، هویت این شهید شناسایی شده و همانطور که می دانید آزمایشات ژنتیک همراه با احتمالات است و در آزمایش انجام شده از پیکر و تطبیق با کدهای ژنتیک والدین، تنها پنج تا ده درصد عدم قطعیت وجود داشت. در صورت وجود کوچکترین عدم قطعیت، امکان سوء استفاده بدخواهان و دشمنان در بهره برداری رسانه ای و جنگ روانی علیه ملت ایران پس از تدفین وجود دارد تا ادعا کنند که پیکر و یا عضوی از ان متعلق به شهید نبوده است. بنا بر تدبیر بجای فرماندهان عالی رتبه، باید تشخیص هویت به صورت قطعی گواهی شود.

این کار طبق اظهارات پزشکان متخصص نیاز به چند مرحله کار آزمایشگاهی دقیق دارد و معمولا یک ماه طول می کشد

 

ممکن است مشاهده و نظر خود درباره اخباری که درباره پیکر قطعه قطعه شده شهید شایع شده را بفرمایید؟

از پاسخ معذورم

 

چه کسی تصمیم گیر نهایی درباره انتقال شهید است؟

در شرایط فعلی همگان باید گوش به فرمان فرماندهان حاضر در منطقه باشیم. موضوع پیکر شهید حججی یک موضوع ساده نیست اکنون ابعاد #ملی و #فرا_ملی پیدا کرده و امریکا و داعش هنوز در موضوع فعال هستند. هر گونه تصمیم عجولانه و احساسی ممکن است برای کشور هزینه های سنگین ایجاد کند. همچنین فشار روانی در مورد زمان تشییع و جزییات، کار را بر همگان و مخصوصاً خانواده شهید سخت می کند و من از همه اصحاب رسانه و مردم خواهش می کنم اجازه بدهند موضوع با رعایت همه ملاحظات و مصالح امنیت ملی، مسیر منطقی خودش را طی کند و انشاءالله اگر خدا بخواهد #یار_سفر_کرده ما برگردد.

 

لطفا پیش بینی خود از زمان تایید یا رد هویت شهید بیان کنید.

همانطور که عرض کردم بنا به اظهار نظر پزشکان، اظهار نظر قطعی یک ماه زمان می برد با این حال امیدواریم کمتر از ده روز با تلاش متخصصان و رصد و تدبیر شرایط میدانی، این فرایند طی حداکثر ده روز آینده به نتیجه برسد. تا خدا چه بخواهد.

 

 

خب بفرمایید برنامه های موسسه برای تشییع و بخاک سپاری شهید چیست؟

بحمدالله ستادهایی در سطح ملی و منطقه ای ایجاد شده و تشکل های خودجوش مردمی و دولتی با جدیت و شور حماسی همچون دوران دفاع مقدس پیگیر برگزاری این مراسمات به بهترین نحو ممکن هستند. اعضای موسسه نیز اکنون داغدارند و در وسع خودشان سعی می کنند برای محسن عزیز کاری بکنند.

چند روز است در #نجف_آباد یک موکب ایجاد کرده ایم و اقدام به توزیع اقلام فرهنگی و پذیرایی می کنیم. و هر جایی که مسئولین نیاز به همکاری داشته باشند. همچنین اخبار صحیح مرتبط، یادداشت ها و آثار بجامانده از شهید و ارتباط با خانواده شهید را از طریق کانال تلگرامی و اینستاگرام و سایت شهید منتشر می کنیم.

 

افراد و موسساتی که بخواهند در مراسم استقبال و تشییع و خاکسپاری شهید کمک کنند چکار باید بکنند؟

در تهران یک ستاد اصلی و یک ستاد دانشجویی راه اندازی شده؛ دفتر ستاد نجف آباد هم در فرمانداری است که علاقمندان می توانند مراجعه کنند.

البته جریانی را که محسن ایجاد نمود آتش به اختیاری بود که الحمدلله شاهدیم در تمام کشور بصورت خودجوش هر فردی دارد فعالیت می کند بعنوان مثال امروز صحبتی که با مسئول اسکان نجف آباد داشتم گفتند تعداد زیادی از مردم نجف آباد مراجعه نموده و اعلام امادگی کردند جهت در اختیار قرار دادن منازل مسکونی خود به مهمانانی که برای تشییع شهید به این شهر شهیدپرور می آیند.

شهید حججی متعلق به فرد و گروه خاصی نیست.

 

لطفا برای نوجوانان و جوانانی که علاقمند شهید حججی هستند، چند ویژگی که باعث اوج گرفتن و تعالی او بود را بیان کنید.

محسن کارهای خاصی انجام نمیداد بلکه کارهای کوچک را که خیلی از ماها اهمیت نمیدهیم به بهترین نحوه ممکن انجام میداد. مهم ترینش احترام ویژه و خاص به پدر مادر بود. به مسائلی همچون‌ نماز اول وقت شرکت مستمر در هیات و مجالس عزاداری، نهضت کتاب و کتابخوانی و شرکت در اردوهای جهادی برایش بسیار مهم و اولویت دار بود.

 

آیا برنامه ای برای معرفی مفصل و عمیق تر از شهید حججی دارید؟

یک گروه تشکیل شده جهت جمع آوری خاطرات شهید؛ همچنین تألیف کتاب ویژه این شهید در نشر شهید کاظمی آغاز شده که بزودی انشاءالله به ثمر برسد. یک فیلم مستند داستانی نیز توسط دوستان شهید در دست تهیه است.

همچنین انشاءالله بزودی در کانال رسمی شهید، خاطرات ناب و جذابی منتشر خواهد شد.

 

نکته پایانی دارید؟

بله، باید بگویم شهید محسن حججی متعلق به فرد و گروه خاصی نیست. او یک قهرمان ملی است که با اقتدای به قهرمان بزرگ ملی ما #سردار_شهید_احمد_کاظمی قدم در راه تعالی معنوی و خودسازی خود گذاشت و تلاش کرد تا با تبعیت از دستورات اسلام ناب و رهبر معظم انقلاب، بنده خوبی برای خداوند باشد. اکنون او یک الگو و سرمشق برای همه نوجوانان ما است.

همه کسانی که علاقمند به شهید حججی هستند می توانند با شناخت او درس زندگی بگیرند و به او شبیه بشوند.

منبع: کانال رسمی شهید محسن حججی در شبکه تلگرام

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *