خبرگزاری تسنیم: کنگره و اجلاس ملی 2500 شهید و 86 سردار شهرستان نجف آباد در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در این شهرستان آغاز به کار کرد.

ستاد کنگره شهدای نجف آباد از 9 سال پیش تاکنون در این شهرستان تشکیل و در این مدت فعالیت‌های فرهنگی با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت صورت گرفته است.

با فعالیت اعضای کمیته‌ها و ستاد کنگره 110 سند از آثار شهدای نجف آباد جمع آوری شده و با تلاش اعضای این ستاد 2214 سرگذشت پژوهی شهدا، 6390 مصاحبه با موضوع شهدا، جمع آوری 55 هزار عکس از شهدا، جمع آوری 2715 نوار کاست شهدا، 1180 فیلم شهدا، بازنگری505 خاطر شهید انجام شده است.

کتاب دلیل آفتاب از زندگی نامه شهید محمد منتظری، کتلب خط تماس از زندگی نامه شهید کاظمی و کتاب آیت ولایت از زندگی نامه شهید آیت 3 کتاب شاخص ستاد کنگره شهدای نجف آباد است که در این کنگره رونمایی می‌شود.

این کنگره از امروز افتتاح شده و برنامه‌های آن تا روز شب جمعه ادامه دارد که با توجه به جمعیت بالای شرکت کنندگان برای حضور مردم برای شرکت در مراسم‌های کنگره دعوت نامه صادر شده است.

سرودی با موضوع نجف آباد توسط کمیته فرهنگی هنری ستاد از سخنان رهبر انقلاب درباره نجف آباد تهیه شده که این سرود از این پس در صدا و سیمای کشور پخش می‌شود.

در آستانه برگزاری کنگره ملی شهدای نجف‌آباد یادواره‌های شهدای این شهر برگزار شده و تهیه المان‌های شهری با موضوع شهدا در برنامه‌های آینده ستاد کنگره قرار دارد.

در  روز نخست،  افتتاح نمایشگاه و مراسم افتتاحیه کنگره با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی انجام می‌شود و در روز دوم همایش زنان و نقش زنان در دوران دفع مقدس برگزار می‌شود و شب جمعه این هفته نشست بسیجیان و ایثارگران نجف آباد با سردار نقدی آخرین برنامه کنگره است.

شهرستان نجف آباد 2500 شهید و 86 سردار را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است که تعداد 273 خانواده 2 شهید، 12 خانواده 3 شهید و 1 خانواده 4 شهید را برای این نظام مقدس تقدیم کرده‌اند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.